Wat ga ik leren?

Hieronder vind je per blok de titel van het blok (heb je nodig voor het aanmelden), door wie het wordt gegeven, van wanneer tot wanneer het wordt gegeven en kort wat je per blok gaat doen.

We hopen dat je dat helpt bij je keuze en we kijken uit naar je aanmelding.

Algemeen:

Alle lessen worden gegeven op donderdag avond (zie technieklessen

Een blok gaat door bij minstens 6 deelnemers en is vol bij 10 deelnemers.

Tijdens de schoolvakanties is er geen les.

Het is de bedoeling dat je je per blok opgeeft (tweede aanmeldformulier), je kunt je wel al van te voren voor een blok opgeven, je hoeft dus niet te wachten met opgeven tot de begin datum.

Wanneer je je hebt opgegeven voor een blok wordt er van je verwacht dat je het blok ook afmaakt.

je betaald voor de eerste les dat het blok begint. (daarmee mag je dus wachten totdat het blok ook echt begint.)

Dit jaar is blok 1 om de week, blok 2 en 3 inprincipe elke week.

Blok 1: Vlaggen

16 september t/m 6 januari (donderdagavond om de week)

Dit jaar hebben we 2 blokken vlaggen (ook blok3 in het voorjaar)

Dit is een techniek blok voor tieners en volwassenen.

Het nivo zal aangepast worden aan het nivo van de groep.

We zullen verschillende vlaggen technieken leren en de technieken ook in een simpele combinatie zetten zodat je wat je geleerd hebt ook buiten de les kan gebruiken.

Ervaring is niet nodig.

Het is ook niet noodzakelijk om eigen vlaggen te hebben, maar wel handig.

Wij werken met vlaggen die een bal in de hand hebben.

Blok 2: drama voor beginners.

10 februari t/m 14 april.

Dit is een techniek blok voor iedereen die op een andere manier woorden, teksten en verhalen wil beleven. Door middel van verschillende drama technieken kijken we naar woorden, teksten en verhalen uit de bijbel en laten die op een nieuwe manier bij ons binnenkomen. Dit blok is ook geschikt voor mensen die veel met het overdragen van teksten en verhalen bezig zijn, zoals kinderwerkers, jeugdleiders en predikanten. Maar ook voor de nieuwsgierigen en de creatieven die zich op drama gebied meer willen leren uiten.

In dit blok gaan we per 2 lessen van anderhalf uur een drama techniek behandelen zoals: tableaux vivant, monologen, typetjes, improviseren en drama dans.

We zullen ons bezig houden met een stukje achtergrond van de techniek, tijd nemen om dingen uit te proberen en ons eigen te maken en de techniek om te zetten in spel naar aanleiding van een woord, tekst of verhaal uit de bijbel.

Ervaring is niet nodig, maar ook als je al ervaring hebt is het vernieuwend om aan dit blok mee te doen.

We zullen vooral veel plezier hebben in het ontdekken van nieuwe dingen.

Blok 3: Vlaggen

22 april t/m 1 juli. Dit blok wordt gegeven waneer er genoeg aanmeldingen zijn, dus kies voor blok 1 als je dat kan.

Heb je het eerste blok vlaggen gemist, dan is dit je tweede kans.

Dit is een techniek blok voor tieners en volwassenen.

Het nivo zal aangepast worden aan het nivo van de groep.

Ervaring is niet nodig.

Het is ook niet noodzakelijk om eigen vlaggen te hebben, maar wel handig.

Wij werken met vlaggen die een bal in de hand hebben.