Vlaggentechniek beginners en gevorderden:

De workshop word gegeven door Stefan Tames.

Ik ben Stefan,  27 jaar jong en wonende

in Amsterdam. Al sinds mijn tienerjaren ben ik actief in vlaggendans en ik ben sinds mijn 19e ook als choreograaf gaan werken in het Carla Veldhuis Drama Team in Deventer. Nog jaarlijks ben ik nauw betrokken bij voorstellingen van Wandeltheater Dolorosa, welke worden uitgevoerd met Pasen. Verder geef ik zo nu en dan workshops aan mensen die graag wat meer technieken willen leren in het vlaggen.

Samen met Natasja Hoogendijk – één van mijn oud-leerlingen, en nu vlaggendocent bij Creative Artsschool Elevate in Veenendaal – zal ik twee vlaggenworkshops verzorgen op deze dag. Ook Natasja is al enkele jaren actief binnen het Carla Veldhuis Drama Team en dit jaar danst zij ook mee in bij Dolorosa 2014.

Wij geven zoals gezegd

twee workshoprondes op deze dag – Eén voor beginners en één voor gevorderden. Beide lessen duren zo’n anderhalf uur. Deze lessen zullen vooral gericht zijn op vlaggentechnieken die, na oefening, zijn toe te passen in bijvoorbeeld choreografieën of bij vrije dans.

Dansexpressie:

De workshop word gegeven door Joyce Schoon

Uw stok en uw staf, zij geven mij moed

De HEER is mijn herder,

het ontbreekt mij aan niets.

Hij laat mij rusten in groene weiden

en vo

ert mij naar vredig water,

hij geeft mij nieuwe kracht

en leidt mij langs veilige paden

tot eer van zijn naam.

Al gaat mijn weg

door een donker dal,

ik vrees geen gevaar,

want u bent bij mij,

uw stok en uw staf,

zij geven mij moed.

In deze dansworkshop gaan we op reis met psalm 23. Je mag voor deze workshop een eigen (wandel) stok meenemen of een stok lenen van de docent . Met deze stokken gaan we aan het werk, individueel en samen, om te ervaren hoe de stok ons letterlijk in beweging zet. Een stok om op te steunen, om op te rusten, maar ook een stok om onze grenzen mee aan te geven en ons te beschermen. Zo krijgt deze oude psalm De heer is mijn herder een nieuwe betekenis.

HipHop:

Workshop word gegeven door Lianne Dekker

Geïnspireerd door haar broer begon Lianne op 12 j
arige leeftijd met hiphop. Door de jaren heen is ze hier nooit mee gestopt, ze leerde een grove en creatieve manier van hiphopdansen. Ze danste in demoteams mee en trad met verschillende dansscholen op. Na een aantal jaar begon ze met het geven van hiphop workshops.
Een aantal jaar geleden leerde ze haar danstalent in te zetten voor God en zag dat zij niet de enige was die niet wist dat ze hiphop ook voor God kunnen gebruiken. Toen is ze begonnen met het lesgeven van hiphop waarin ze jongeren blijft uitdagen om hun hiphoptalent voor God in te zetten. Ze zetten zelf dansles op in Delft waar ze met jongeren danste en werkt voor Impact Breakers (onderdeel van JMEO) waar ze danslessen geeft aan tieners en het team traint die de optredens geeft. Bij Impact danst ze zelf ook mee in het team waar ze evangeliseren door middel van shows met hiphop, breakdance, beatbox en meer. In Amsterdam zit ze in een christelijke hiphop crew waar ze samen met andere dansers optredens mee doet op oa opwekking. Ook danste Lianne mee met Via Dolorosa en geeft ze les op het theaterweekend van Carla Veldhuis.

Lianne vind het belangrijk dat dansers zich ontwikkelen en leren hoe God hun wil gebruiken door het dansen van hiphop heen!

Aanbiddingsdans:

Workshop word gegeven door Petra Berkhouwer

Deze workshop onderstreept ’t motto van de dansschool : ‘Vrijheid in Aanbidding, Vrij door Aanbidding!’

Samen dansen we rondom het thema van deze dag.

Danservaring is niet vereist, het gaat vooral om de beleving.

En wanneer we dansen in de aanwezigheid van God, dan beleef je wat!

Muziekworkshop:

De workshop word gegeven door Jacco en Nympha Dijs

Over de workshop:

Aanbidding in Geest en Waarheid (korte toerusting)
Vrijheid in aanbidding - individueel
Vrije/ profetische aanbidding gezamenlijk beleven

Over Jacco en Nympha:

Jacco en Nympha Dijs zijn al jaren actief als aanbiddingsleiders. Ze hebben een hart voor vrije en profetische aanbidding en het opbouwen en vrijzetten van alle leden van de gemeente. Behalve het functioneren in en leiden van aanbidding geven zij ook onderwijs. Daarnaast zijn zij ouders van drie kinderen en werken zij als psychologe, musicus en muziekdocent. In de workshop zullen zij een korte toerusting geven over aanbidding in Geest en Waarheid en verder zullen zij samen met de deelnemers vrije en profetische aanbidding gaan ervaren, zowel individueel als gezamenlijk.
Deze workshop is vooral bedoeld voor zangers en muzikanten maar ook voor iedereen die ervan houdt om God te aanbidden. Neem ook je eigen muziekinstrument mee.

Workshop Creatief schilderen:

De Workshop word gegeven door Lonneke Teeken

Misschien kan je heel goed schilderen of misschien heb je het nog nooit gedaan, maar altijd al eens willen doen. Dan is dit je kans. Iedereen is welkom !!

Het thema is: "Wie ik ben in Christus". Samen zullen we op avontuur gaan naar wat God voor ons in gedachten heeft.  En dat daarna op een canvasdoek tot uiting brengen. In 3 uur tijd leer je schildertechnieken en schilderen in alle rust. Je eigen creativiteit en die van God komen vollop tot stand in deze workshop.

Ook tijdens de avond zullen er materialen in de zaal zijn om jouw aanbidding op jouw manier op canvas te kunnen uiten.