Verslag optreden 29 juni

10-07-2013 11:27

Vandaag was het dan zover, het optreden waar we maanden naar toe hebben gewerkt. De avond daarvoor hadden we hard geoefend tijdens de generale repetitie en ik was moe, maar had tegelijk ook weer heel veel energie. Ik moest iets eerder komen omdat ik voor een stuk moest invallen, want er was iemand ziek geworden. Na een paar keer oefenen had ik het gelukkig snel door.

Om 16.30 kwamen alle deelnemers om het finale stukje te oefenen. Mijn buik zat vol kriebels. Angelique rende van heen en weer om alles goed te laten lopen. De letters werden opgespeld op de zwarte gordijnen. De laatste technische dingen werden nog  getest. Na het oefenen van het finale stukje mochten we naar de kleedkamers en trokken we onze danskleding aan. Er werd niet zuinig gedaan met make-up ook bij de jonge meiden niet. Buiten de kleedkamer hoorde je geroezemoes en gegiechel van de jonge meiden. Sommige waren zo zenuwachtig dat ze niet meer wisten wat ze moesten doen. En om 18.45 deden we de deur open. Het werd drukker en drukker maar iedereen had er zin in.

Tijdens de introductie werd het team voorgesteld. Daarna werd er een warming up gedaan en traden de eerste groepen op. Daarna mochten wij dansen op het nummer “Praise you in the storm”. Het ging goed, ook al was ik bijna uitgegleden. Tijdens de pauze konden de mensen alvast DVD’s bestellen. En na de pauze was de dramagroep aan de beurt. Ik moet zeggen dat ik nooit in het openbaar heb gezongen, op een podium, voor mensen die kijken en luisteren. Ik vond het best eng. Maar gelukkig was het een zinnetje en heb ik het gewoon gedaan. Tijdens de stukken door moesten we wisselen met kleding, stoel en props. Maar het ging allemaal goed en een aantal mensen vonden de boodschap sterk en had ze geraakt. Daarna hebben er nog een paar groepen gedanst en mochten wij het finalenummer doen. Het was erg leuk en het publiek was enthousiast. De mensen die hadden geholpen werden nog extra bedankt en iedereen kreeg een bloemetje. Wat een mooie afsluiting van het jaar!

Maar wat vooral heel mooi was, is dat wij ons verhaal konden vertellen door de dans, het evangelie konden vertellen en konden delen wat er echt in ons leven afspeelt. Iedereen had zijn/haar best gedaan. En de sfeer was goed. Voor mij voelde dit als een nieuw begin, een nieuw hoofdstuk van Worship danceschool.

Wil je je ervaring met ons delen? Stuur dan je mail naar info@worschipdanceschool.nl. Wij zullen je verhaal delen (als je dit wilt, natuurlijk)

Vriendelijke dansgroetjes,

Shaheeda redactie WDS