Slaap Christen Slaap……. Waar het over gaat

Hoe vaak worden we niet afgeleid door de dagelijkse gang van zaken? Zijn we bezig met het regelen van allerlei dingen, zonder ons te richten op hetgeen wat God van ons vraagt? Al die leuke belevenissen via de social media, tv programma’s of reclame`s… Maar laten we ons niet in slaap sukkelen door die “mooie” wereld om ons heen?

Matteus 13:22-23: “Het zaad dat tussen de distels is gezaaid, dat zijn zij die het woord horen, maar bij wie de zorg om het dagelijkse bestaan en de verleiding van de rijkdom het woord verstikken, zodat het zonder vrucht blijft. [23] Het zaad dat in goede grond is gezaaid, dat zijn zij die het woord horen en begrijpen. Zij dragen dan ook rijkelijk vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig.”

“Slaap Christen Slaap” bestaat uit 5 drama en dansstukken die je bewust maken, hoe gemakkelijk het is om afgeleid te raken van het geen echt belangrijk is in het leven en in slaap te vallen in deze wereld die ons juist zo nodig heeft.

Een prikkelend en opbouwend dramaproject met een Antwoord.

De volgende stukken zie je in “slaap Christen slaap”:

1. Slaap christen slaap: Spreekkoor, een stelling: we laten ons in slaap sussen door de wolf in schaapskleren. tv en de andere media zijn zijn middel om ons denken te veranderen..

2. God is asleep: Een moderne dans in combinatie met beelden via de beamer: Hoe zien ongelovigen God wanneer ze naar de wereld om zich heen kijken? Sommige mensen denken dat God in slaap gevallen is en de mensen aan hun lot over laat, geen tijd meer aan de mens besteed. Ze zien alleen nog maar de ellende. En dat terwijl God juist ons wil gebruiken en laten zien, hoe we hiermee om moeten gaan!

3. Vergadering van de duivel: een slapstick: De duivel belegt een vergadering met zijn demonen, de christenen die een echte relatie met God hebben zijn gevaarlijk! Leidt ze daarom af, maak ze druk, zodat ze vergeten tijd te nemen voor hun God. Hoe zal een week van een christen er dan uit komen te zien?

4. Koning IK: Een dramadans:  Een innerlijk conflict tussen goed en slecht, tussen het vlees en de Geest. Waarbij te zien is hoe een Christen worstelt tussen deze twee dingen. Maar uiteindelijk kiest om het goede te doen.

5. Mijn geliefde kind ben je wakker?: Een drietal korte dialogen tussen Jezus en Zijn geliefde kinderen: Onze focus leggen we op gezondheid, geld en hoe andere mensen over ons denken. Daarin zoeken we onze zekerheid, onze identiteit. Jezus vraagt ons om Hem te vertrouwen, onze identiteit in Hem vinden en daarmee weg te halen wat er tussen Hem en ons mensen instaat. Dan kunnen we onze focus weer op Hem leggen zodat we een veel mooier en gelukkiger leven met Hem zullen leiden en de wereld Jezus door ons zal zien!

Voor boekingen en practische informatie klik hier